Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskriminace na základě dosaženého vzdělání!

Není to tak dávno, co jsem zde řešil, proč jsem si nedodělal maturitu. To jsem netušil, jak brzy se mi vymstí, že ji nemám! A to na místě, kde bych to vůbec neočekával. 

Jsem již dlouho dobu nemocen. Mám doma manželku a dvě malé děti (2 a 5 let).Po mnoha letech strávených u ČD Cargo na ne zrovna dobré pracovní pozici a bez výrazného služebního i platového růstu jsem se rozhodl změnit zaměstnavatele. Plat v novém zaměstnání byl vyšší a vrátil jsem se zpět do svého elektro oboru a k práci v hale U ČD Cargo jsem byl zámečníkem a dřel pod šírým nebem na nákladních vozech. Vzhledem k mé dobré kondici jsem pomáhal i druhým a dostával mnohokrát úkoly, které byly nevhodné pro fyzicky slabší, nebo s vedením spřízněné zaměstnance (ať už názory, či dokonce rodinně)! Tam jsem dal svému zdraví značně zabrat za těch 10 let, které jsem zde vydržel.

Po přestupu na nové místo jsem byl nadšený a velmi se mi tam líbilo. Má radost ovšem netrvala dlouho. Nastoupil jsem 5.1.Už koncem měsíce jsem měl jisté zdravotní potíže. Tyto problémy se zhoršovaly a já byl nucen jít s nimi 25.4. do nemocnice. Ani tam si se mnou zpočátku nevěděli rady. Prošel jsem více pracovišti v různých nemocnicích, kde jsem prodělal několik operací a různá jiná vyšetření a zákroky. Do dnešního dne nejsem ve stavu, kdy bych se mohl vrátit do zaměstnání, což je mi velmi líto.

Nakonec už mi nestačí ani několikeré prodloužení nemocenských dávek a tak jsem nucen si požádat o invalidní důchod. A nyní přejdu k situaci, která mě potkala. Vyučil jsem se v roce 1996. 20.června 1996 jsem dostal výuční list a 30.6.1996 vysvědčení ze třetího ročníku SOU. Bylo mi teprve 17 let. V červenci jsem si udělal prázdniny a 1.8.1996 nastoupil do zaměstnání. Bylo mi sděleno, že doba od 20.6. do 31.7.1996 se mi nezapočítává na důchod. Protestoval jsem proti tomu, ale marně. Vysvětlení mě však pobouřilo ještě více! Údajně kdybych měl maturitu, tak by se mi tato doba započítávala, ale jelikož ji nemám, tak se to nepočítá!

Jak je to možné?! Vyučený člověk je přece rovnocenný, nebo ne?! Jaký vliv má maturita v mé nemoci?! Nemoc si nevybírá podle vzdělání!!! Také bych rád poukázal na to, že maturant má delší studium a tedy o jedny prázdniny více, než vyučený člověk! A vše se mu započítá! Nevím sice jaký vliv bude tedy mít oněch 41 dní na výpočet důchodu, ale počítat by se mi měly! Takový postup je diskriminací vyučených lidí! 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Květoslav Vybíral | pondělí 13.6.2016 16:00 | karma článku: 21,38 | přečteno: 1450x
  • Další články autora

Květoslav Vybíral

Řidiči České pošty jsou opravdu nepředvídatelní

V poslední době mě velmi znepokojilo chování této skupiny řidičů. Některé jejich činy dokážu chápat a tolerovat. Jiné už ovšem nikoliv!

9.7.2016 v 20:03 | Karma: 23,95 | Přečteno: 1409x | Diskuse| Společnost

Květoslav Vybíral

Olympiáda? V Riu určitě ne!

Dění okolo olympiády v Brazílii mě nepřestává udivovat. Myslím, že tento název nemá s olympijskými hrami nic společného. Svět se totiž změnil a lidé s ním.

22.6.2016 v 20:05 | Karma: 28,78 | Přečteno: 1194x | Diskuse| Sport

Květoslav Vybíral

Zelený chce miliony, rok zapomněl na vagony

Někteří pánové ve vysokých funkcích si už zvykli na to, že když opouští svůj dobře placený post, tak dostanou na rozloučenou hromadu peněz.

21.6.2016 v 14:45 | Karma: 23,96 | Přečteno: 555x | Diskuse| Společnost

Květoslav Vybíral

Jak se jezdí v Česku?!

Včera jsem jsem usedl za volant a opět jsem se přesvědčil, jak se (ne)umíme chovat v provozu na našich silnicích. Byla to velmi zajímavá podívaná.

19.6.2016 v 13:35 | Karma: 18,67 | Přečteno: 883x | Diskuse| Společnost

Květoslav Vybíral

Koho máme vlastně volit?

Jít k volbám a odevzdat svůj hlas považuji za svou občanskou povinnost. Nechci být občanem lhostejným a pak si někde stěžovat na to, jak je vše špatné a přitom sám nevyjádřit svůj názor svobodnou volbou!

17.6.2016 v 10:33 | Karma: 31,48 | Přečteno: 1249x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

NATO určilo červené linie. Má dva scénáře zásahu proti Rusku, píší média

6. května 2024  12:35

Premium Severoatlantická aliance připravila krizové scénáře „červených linií“, při jejichž překročení...

S babičkou nepřežila nehodu ani vnučka. Její orgány zachránily tři jiné děti

6. května 2024  12:02,  aktualizováno  13:46

Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...

Experta Antoše srazilo auto. Je mimo ohrožení života, MS komentovat nebude

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  19:07

Hokejový expert České televize Milan Antoš už na domácím světovém šampionátu komentovat nebude. V...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Vojenská pomoc USA už přijíždí na Ukrajinu, ujistil Blinken v Kyjevě

14. května 2024  6:32,  aktualizováno  10:47

Vojenská pomoc z nedávno schváleného amerického balíku pomoci už začala přijíždět na Ukrajinu a...

Co si to dovoluješ, hádal se senior se strážníkem. Přímo před ním šel na červenou

14. května 2024  10:27

Vyhrocenou situaci řešil v minulém týdnu strážník městské policie v Praze 4. Upozornil seniora,...

Za ubodání otce a zranění matky dostal cizinec osm let, k činu se přiznal

14. května 2024  8:41,  aktualizováno  10:25

Nadměrné použití alkoholu a drog podle Krajského soudu v Olomouci nepomohlo otcovrahovi z Tovačova,...

Ukrajinské zajatce je třeba rovnou zabíjet, vyzval šéf neonacistické Rusiče

14. května 2024  10:23

Ukrajinské válečné zajatce je potřeba bez milosti zabíjet, vyzval v neděli Alexej Milčakov, šéf...

Rozdáváme samoopalovací fluid ZDARMA
Rozdáváme samoopalovací fluid ZDARMA

Toužíte po dokonalé letní barvičce bez rizika spálení? Vyzkoušejte lehký přírodní samoopalovací krém na obličej i tělo od Manufaktury. Zapojte se...

  • Počet článků 27
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 895x
Obyčejný člověk,živící sebe a svou rodinu poctivou prací.Zajímám se o dění všeho druhu v naší zemi i mimo ni.

Seznam rubrik