Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dovolená za všechny peníze

Když mi bylo asi dvacet let, byl jsem ještě bojácný a také jsem na to velmi doplatil. Netroufal jsem si  pevně se postavit starší autoritě a to byla velká chyba. Věk přece neznamená, že je někdo neomylný.

Bylo to v dubnu. Umýval jsem si doma nohy v umyvadle a to jsem vytrhl ze zdi a spadlo mi na druhou nohu. Výsledek byl jasný. Trojnásobná zlomenina. Je samozřejmé, že jsem byl v pracovní neschopnosti. Do zaměstnání jsem se vrátil  před koncem roku. Pár dní jsem chodil do práce a potkal mě pan mistr Kubík. Sdělil mi, že mám čerpat dovolenou, že jí mám mnoho. Pár dní jsem si tedy vybral. Po návratu mě mistr opět vyzval, že mám mnoho dovolené a mám jí mít vybranou do konce roku. Byli u toho i jiní zaměstnanci. Tentokrát jsem se postavil na odpor a říkal jsem mu, že jsem byl dlouho nemocný a že mi budou jistě něco krátit. Řekl mi ať se nestarám a vybírám, že mám moc! Neměl jsem odvahu dál vzdorovat. Vybral jsem další dny a ke konci roku mi stejně zbylo osm dní dovolené! Protože jsem tušil, že mi něco odečtou, tak směny kdy s námi nesloužil mistr Kubík jsem odpracoval.

Další rok jsem měl mistra nového. V únoru se mě před kolegy ptal, kdy si vyberu starou dovolenou. Požádal jsem ho, že bych rád až koncem března, když už mi tedy zbyla. Přišel březen a mistr mi oznámil, že to byl omyl a že nejenom nemám starou dovolenou, ale dalších osm dní mám přečerpáno! Určitě někdo dělal kontrolu, protože to neodpovídalo realitě. Je tedy jasné, že mistr Kubík v tom měl holubník a já měl problém! Nikdo mi nebyl ochoten cokoliv dosvědčit . Ani ti, kteří slyšeli pobízení mistra Kubíka ať vybírám dovolenou, ale ani ti, kteří byli u toho, když mi už můj nový mistr říkal, že mi ještě zbývá dovolená!

A tak jsem v tom zůstal vymáchaný zcela sám! Netušil jsem, že mě čeká další podlost. Přišla mi výplata, ale byla nějaká malá. Za pár dní jsem obdržel výplatní lístek, kde jsem viděl, že mi byla stržena částka 4800 Kč! Ihned jsem volal do účtárny a zjišťoval co se to děje. Bylo mi vysvětleno, že se mi takto strhávají peníze na uhrazení přečerpané dovolené a že mi tu samou částku strhnou i následující měsíc. Byl jsem naštvaný a úplně ohromený! Nejen, že mě  ve firmě odsoudili bez možnosti obhajoby, ale navíc mi bez mého souhlasu sáhnuli na mzdu, aniž bych se strháváním nějakých částek souhlasil. A už vůbec ne takto vysokých! Nikoho nezajímalo, zda si můžu takové vysoké výpadky ve mzdě dovolit! Mistr Kubík se choval, jako by se nic nestalo. Na odbory jsem s tím nešel a vůbec nic jsem nepodnikl. Bál jsem se, aby mě nepropustili.

A tak zvítězil blbec s protekcí, který každý měsíc dělal uzávěrku do půlnoci, protože se nemohl domluvit s počítačem! Nervozní byl jak hrom. Kouřil jednu za druhou a v kanceláři nebylo vůbec nic vidět. Nenašel se nikdo, kdo by se za mě postavil a dosvědčil mi, že za to nemůžu! Díky tomu všemu porazil mistr Kubík slušného, mladého a nesmělého kluka, který měl díky jeho inteligenci dovolenou, která byla skutečně k nezaplacení!

Autor: Květoslav Vybíral | pátek 3.6.2016 10:00 | karma článku: 11,74 | přečteno: 561x
  • Další články autora

Květoslav Vybíral

Řidiči České pošty jsou opravdu nepředvídatelní

V poslední době mě velmi znepokojilo chování této skupiny řidičů. Některé jejich činy dokážu chápat a tolerovat. Jiné už ovšem nikoliv!

9.7.2016 v 20:03 | Karma: 23,95 | Přečteno: 1409x | Diskuse| Společnost

Květoslav Vybíral

Olympiáda? V Riu určitě ne!

Dění okolo olympiády v Brazílii mě nepřestává udivovat. Myslím, že tento název nemá s olympijskými hrami nic společného. Svět se totiž změnil a lidé s ním.

22.6.2016 v 20:05 | Karma: 28,78 | Přečteno: 1194x | Diskuse| Sport

Květoslav Vybíral

Zelený chce miliony, rok zapomněl na vagony

Někteří pánové ve vysokých funkcích si už zvykli na to, že když opouští svůj dobře placený post, tak dostanou na rozloučenou hromadu peněz.

21.6.2016 v 14:45 | Karma: 23,96 | Přečteno: 555x | Diskuse| Společnost

Květoslav Vybíral

Jak se jezdí v Česku?!

Včera jsem jsem usedl za volant a opět jsem se přesvědčil, jak se (ne)umíme chovat v provozu na našich silnicích. Byla to velmi zajímavá podívaná.

19.6.2016 v 13:35 | Karma: 18,67 | Přečteno: 883x | Diskuse| Společnost

Květoslav Vybíral

Koho máme vlastně volit?

Jít k volbám a odevzdat svůj hlas považuji za svou občanskou povinnost. Nechci být občanem lhostejným a pak si někde stěžovat na to, jak je vše špatné a přitom sám nevyjádřit svůj názor svobodnou volbou!

17.6.2016 v 10:33 | Karma: 31,48 | Přečteno: 1249x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Bombardování Gazy si vyžádalo nejméně 13 obětí, Biden mluvil s Netanjahuem

29. dubna 2024  6:53

Izraelské bombardování tři domů ve městě Rafáh na jihu Pásma Gazy zabilo nejméně 13 lidí a zranilo...

Letní teploty ještě vydrží. Ochladí se až koncem týdne, kdy přijdou přeháňky

29. dubna 2024  6:33

V neděli meteorologové zaznamenali letní den, teplota ve středočeské Tuhani vystoupala k 25,5...

Soud začal řešit podvod století za 2,4 miliardy. Okradených jsou tisíce

29. dubna 2024  6:21

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Přijíždí německý prezident Steinmeier. Setká se s Pavlem, uctí oběti střelby

29. dubna 2024  6:03

Německý prezident Frank-Walter Steinmeier zahájí dvoudenní návštěvu Prahy. Na Pražském hradě ho...

  • Počet článků 27
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 895x
Obyčejný člověk,živící sebe a svou rodinu poctivou prací.Zajímám se o dění všeho druhu v naší zemi i mimo ni.

Seznam rubrik